Τι βρέθηκε κάτω από το χρώμα γνωστών πινάκων ζωγραφικής?!

Βίνσεντ βαν Γκογκ: «Νεκρή φύση με λουλούδια του αγρού και τριαντάφυλλα»

ppnantingnsesff5

Η κοινότητα της τέχνης είχε τις αμφιβολίες της από το 1974 αν ήταν ο σπουδαίος βαν Γκογκ ο δημιουργός του εν λόγω πίνακα. Ειδικοί μελετητές του έργου του, αναλύοντας λεπτομέρειες του πίνακα, την όλη σύνθεση, ακόμα και την υπογραφή του ζωγράφου, είχαν καταλήξει ότι μια σειρά από χαρακτηριστικά δεν προσιδίαζαν στην ιδιοσυγκρασιακή τεχνοτροπία του ολλανδού δασκάλου. Κι έτσι ο πίνακας αφαιρέθηκε από τον κατάλογο των έργων του βαν Γκογκ, καθώς η πατρότητά του αμφισβητούνταν σοβαρά.

Κι όμως, όταν η τεχνική της ακτινών Χ αποκάλυψε κάτω από την παράσταση δύο παλαιστές, οι ίδιοι ειδικοί χαρακτήρισαν τάχιστα τον πίνακα «αυθεντικό βαν Γκογκ», κι αυτό γιατί ήταν γνωστό στην ιστορία της τέχνης ότι ο μεταϊμπρεσιονιστής ζωγράφος είχε φιλοτεχνήσει άλλοτε μια αναπαράσταση πάλης. Έπειτα από άλλα δέκα χρόνια ανάλυσης και έρευνας, ο πίνακας ήταν τώρα αδιαμφισβήτητη δημιουργία του βαν Γκογκ, καθώς ο ίδιος ο ζωγράφος ανέφερε σε επιστολή του 1886 ότι είχε ζωγραφίσει έναν μεγάλο καμβά με δύο παλαιστές και φαινόταν μάλιστα ιδιαιτέρως ικανοποιημένος από τον εαυτό του…

Λεονάρντο ντα Βίντσι: «Μόνα Λίζα»

ppnantingnsesff6

Το μυστηριώδες χαμόγελο της «Τζιοκόντα» την έχει μετατρέψει σε βαρύ πυροβολικό της αναγεννησιακής τέχνης, αν και η πραγματική ταυτότητα της «Μόνα Λίζα» αποτελούσε αντικείμενο ιστορικής έριδας για αιώνες. Οι περισσότεροι έλεγαν ότι ήταν η Λίζα Τζεραρντίνι, σύζυγος του πλούσιου φλωρεντινού εμπόρου Φραντσέσκο ντελ Τζιοκόντο, αν και πρόσφατη ανακάλυψη απειλεί με σφοδρότητα τη μακραίωνη αυτή πεποίθηση.

Κι αυτό γιατί όχι ένα, αλλά δύο πορτρέτα ανακαλύφθηκαν κάτω από τη «Μόνα Λίζα»! Ένα εξ αυτών πιστεύεται ότι είναι η πραγματική Τζιοκόντα. Ο γάλλος αναλυτής Πασκάλ Κοτέ, που ανακάλυψε και ανασυγκρότησε τις κρυμμένες παραστάσεις του καμβά, δήλωσε με νόημα ότι τα αποτελέσματα της μελέτης του θα καταστρέψουν πολλούς μύθους και θα αλλάξουν τον τρόπο που βλέπουμε το ζωγραφικό αριστούργημα του μεγάλου αναγεννησιακού δασκάλου της τέχνης.

«Όταν τελείωσα τον ανασχηματισμό, βρέθηκα μπροστά από το πορτρέτο της Λίζα Τζεραρντίνι και είναι εντελώς διαφορετική από τη σημερινή Μόνα Λίζα. Δεν είναι η ίδια γυναίκα», σχολίασε ο Κοτέ, δηλώνοντας ότι το πραγματικό υποκείμενο πορτρέτο της Τζιοκόντα δεν διαθέτει ούτε το ευθύ βλέμμα ούτε το αδιόρατο χαμόγελο για το οποίο είναι γνωστός ο πίνακας.

Αν και οι ιστορικοί της τέχνης δεν έχουν πειστεί εντελώς, θεωρώντας πως οι κρυμμένες εικόνες ήταν απλώς τμήμα της δημιουργικής διαδικασίας ολοκλήρωσης του έργου, μέχρι να πάρει την τελική του μορφή δηλαδή. Γεγονός είναι πάντως ότι το Λούβρο τηρεί σιγή ιχθύος για τη σπουδαία ανακάλυψη, αρνούμενο να σχολιάσει δημοσίως τη δουλειά του Κοτέ…

Πηγή : http://www.newsbeast.gr/world/arthro/2164417/ti-vrethike-kato-apo-to-chroma-gnoston-pinakon-zografikis