Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο της Red Bull έβαλε τέλος στη φετινή κυριαρχία της Mercedes, που αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα στο GP Καναδά. Δεύτερος ο Ρόσμπεργκ, εγκατέλειψε ο Χάμιλτον.

unnamed

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1 στο GP Καναδά, 7ο αγώνα του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, έπειτα από ένα συναρπαστικό Γκραν Πρι στο Μόντρεαλ που κρίθηκε στους τελευταίους γύρους μεταξύ πέντε μονοθεσίων.

Πίσω του τερμάτισε ο Νίκο Ρόσμπεργκ και το βάθρο έκλεισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, καθώς η Mercedes αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα που περιόρισαν τον Ρόσμπεργκ και οδήγησαν τον Λιούις Χάμιλτον στην εγκατάλειψη. Αρχικά τα δύο «ασημένια βέλη» παρουσίασαν πρόβλημα έλλειψης ισχύος του κινητήρα και έπειτα πρόβλημα με τα φρένα.

Στους τελευταίους 15 γύρους ένα «τρενάκι» των Ρόσμπεργκ, Πέρεθ, Ρικιάρντο, Φέτελ και Μάσα διεκδικούσαν τη νίκη. Στον προτελευταίο γύρο ο Ρικιάρντο πέρασε τον Ρόσμπεργκ για τη νίκη, ενώ οι Μάσα και Πέρεθ συγκρούστηκαν και είχαν σφοδρό ατύχημα – χωρίς σοβαρές συνέπειες, πέραν της εγκατάλειψής τους.

Ο κερδισμένος, πάντως, στη μάχη του τίτλου είναι ο Νίκο Ρόσμπεργκ, καθώς φεύγοντας από το GP του Καναδά με 18 περισσότερους βαθμούς από τον Χάμιλτον διεύρυνε τη διαφορά του από τον Άγγλο στους 22 βαθμούς, καθώς απομένουν δύο αγώνες για να φτάσουμε στο μέσον του πρωταθλήματος.

Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Ρόσμπεργκ και τον Χάμιλτον να έρχονται επικίνδυνα κοντά στην πρώτη στροφή, και τον Χάμιλτον να αναγκάζεται να χαλάσει λίγο τη γραμμή του για να αποφύγει τη σύγκρουση. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Φέτελ να περάσει τον Άγγλο για τη δεύτερη θέση.

Ένα σφοδρό ατύχημα που προήλθε από τη σύγκρουση των δύο Marussia στον πρώτο γύρο, έφερε στην πίστα για επτά γύρους του όχημα ασφαλείας – και μόλις αυτό επέστρεψε στα πιτς, σύντομα ο Χάμιλτον ανέκτησε τη δεύτερη θέση από τον Φέτελ.

Η Mercedes κυριαρχούσε. Σύντομα ο Χάμιλτον έφτασε στην ουρά της W05 του ομολόγου του. Το πρώτο πιτ-στοπ κύλησε ομαλά για όλους και οι δύο οδηγοί της Mercedes συνέχιζαν την τυπική φετινή τους κυριαρχία.

Τότε ο Ρόσμπεργκ υπό πίεση έκανε ένα σφάλμα: έχασε τα φρένα στο τελευταίο σικέιν και το διέσχισε ευθεία, κερδίζοντας ένα μικρό πλεονέκτημα – για το οποίο, ωστόσο, δέχθηκε μονάχα προειδοποίηση από τους αγωνοδίκες και όχι τιμωρία.

Στο μέσον του αγώνα, όμως, πρώτος ο Χάμιλτον και μετά ο Ρόσμπεργκ ανέφεραν στην ομάδα τους απώλεια ισχύος του κινητήρα. Άρχισαν να χάνουν τη διαφορά που είχαν οικοδομήσει στην κορυφή, της τάξης των 24 δευτερολέπτων τότε, με ρυθμό 3,5 δευτ. ανά γύρο. Μετά η υστέρησή τους μειώθηκε στα 2 δευτερόλεπτα ανά γύρο.

Στη δεύτερη στάση τους στα πιτς ο Φελίπε Μάσα πήρε την πρωτοπορία και σκέφτηκε το ενδεχόμενο να ρισκάρει ολοκληρώνοντας τον αγώνα με ένα πιτ-στοπ, την ώρα που ο Χάμιλτον εκμεταλλευόμενος μια καθυστέρηση του Ρόσμπεργκ στο δεύτερό του πιτ-στοπ πέρασε τον Γερμανό.

Δεν είχε σημασία, όμως. Ο Άγγλος άρχιζε να πασχίζει με τα φρένα, προσπαθώντας να κρατήσει πίσω τον Ρόσμπεργκ, ώσπου το σύστημα πέδησης υποχώρησε ολοκληρωτικά και στον 48ο γύρο αναγκάστηκε να μπει στα πιτς για να εγκαταλείψει. Ήταν η δεύτερη φετινή του εγκατάλειψη, μετά το μηχανικό πρόβλημα στην Αυστραλία.

Στους επόμενους γύρους ο Ρόσμπεργκ κατάφερε, με σπουδαίο τρόπο, να κατεβάσει σημαντικά το γυρολόγιό του – καθώς φαινόταν πιθανό το πρόβλημα στον κινητήρα να υποχωρούσε. Έτσι, ο Γερμανός κατάφερε για αρκετούς γύρους να μείνει μπροστά από τον Σέρχιο Πέρεθ (που βρισκόταν εκεί έχοντας κάνει μόνο ένα πιτ-στοπ, ενώ όλοι οι άλλοι πρωτοπόροι έκαναν δύο) και από τις Red Bull των Ρικιάρντο και Φέτελ.

Ο Μάσα, στο μεταξύ, αποφάσισε να μην ρισκάρει με τακτική ενός πιτ-στοπ, έκανε και δεύτερο και έχοντας πολύ πιο φρέσκα ελαστικά πέρασε τους Μπότας και Χούλκενμπεργκ και σύντομα έφτασε τον 4ο Φέτελ, μπαίνοντας στο «τρενάκι» της πενταπλής μάχης της κορυφής!

Όλοι τηρούσαν στάση αναμονής, μέχρι τους τρεις τελευταίους γύρους. Τότε ο Ρικιάρντο κατάφερε να επιτεθεί στον Ρόσμπεργκ και να τον περάσει, ο Φέτελ πέρασε τον Πέρεθ και όταν ο Μάσα επίσης προσπάθησε να περάσει τον Μεξικανό, οι δύο συγκρούστηκαν με πολύ μεγάλη ταχύτητα και προσέκρουσαν και οι δύο σφοδρά στα προστατευτικά ελαστικά.

Ο Φελίπε Μάσα και ο Σέρχιο Πέρεθ βγήκαν από τα μονοθέσιά τους υγιείς, καθώς με αργό ρυθμό, υπό καθεστώς οχήματος ασφαλείας, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο όδευε προς την πρώτη νίκη της καριέρας του, στην πίστα όπου το 2007 είχε πετύχει ακριβώς το ίδιο ο Λιούις Χάμιλτον.

Στους τελευταίους γύρους, αθόρυβα, ο Τζένσον Μπάτον κατάφερε να περάσει τους Χούλκενμπεργκ και Αλόνσο για να τερματίσει στην 4η θέση, ενώ με δικά του προβλήματα στα φρένα ο Βάλτερι Μπότας περιορίστηκε 7ος.

Η Red Bull Racing επέστρεψε στις νίκες έναν αγώνα πριν την επιστροφή στο σπορ του Αυστριακού GP, στις 22 Ιουνίου.  Ο Ρικιάρντο είναι 61 βαθμούς μακριά από την κορυφή της βαθμολογίας και ο Φέτελ 80 βαθμούς. Προλαβαίνουν;..

GP ΚΑΝΑΔΑ 2014

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:39:12.830

2. Ρόσμπεργκ (Mercedes) +4.2

3. Φέτελ (Red Bull-Renault) +5.2

4. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +11.7

5. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +12.8

6. Αλόνσο (Ferrari) +14.8

7. Μπότας (Williams-Mercedes) +23.5

8. Βερν (Toro Rosso-Renault) +28.0

9. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +29.2

10. Ράικονεν (Ferrari) +53.6

11. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +1 γύρος

12. Μάσα (Williams-Mercedes) +1 γύρος

13. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +1 γύρος

14. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +6 γύροι

Εγκ. Γκροζάν (Lotus-Renault) +12 γύροι

Εγκ. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +23 γύροι

Εγκ. Χάμιλτον (Mercedes) +25 γύροι

Εγκ. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) +48 γύροι

Εγκ. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +49 γύροι

Εγκ. Έρικσον (Caterham-Renault) +64 γύροι

Εγκ. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) +69 γύροι

Εγκ. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) +69 γύροι

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΟΔΗΓΩΝ

1. Ρόσμπεργκ – 140

2. Χάμιλτον – 118

3. Ρικιάρντο – 79

4. Αλόνσο – 69

5. Φέτελ – 60

6. Χούλκενμπεργκ – 57

7. Μπάτον – 43

8. Μπότας – 40

9. Μάγκνουσεν – 23

10. Πέρεθ – 20

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Mercedes – 258

2. Red Bull – 139

3. Ferrari – 87

4. Force India – 77

5. McLaren – 66

6. Williams – 58

7. Toro Rosso – 12

8. Lotus – 8

9. Marussia – 2

10. Sauber – 0

Πηγή : http://www.sport24.gr/Sports/Motorsport/Formula1/h_prwth_toy_rikiarnto.2833239.html