Καφές: Σε ποια ποσότητα μειώνει τον κίνδυνο θανάτου

Καφές: Σε ποια ποσότητα μειώνει τον κίνδυνο θανάτου

Καφές: Σε ποια ποσότητα μειώνει τον κίνδυνο θανάτου

Τα οφέλη της αυξημένης κατανάλωσης καφέ, αναδεικνύει νέα ισπανική έρευνα.

Καφές

Παλιότερες μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση του δημοφιλούς ροφήματος με χαμηλότερη θνησιμότητα ανεξαρτήτου αιτιολογίας.

Η νέα έρευνα είναι η πρώτη που γίνεται σε μεσογειακή χώρα και επιβεβαιώνει τα πλεονεκτήματα της κατανάλωσης καφέ για την υγεία και τη μακροζωία.

Η μελέτη του Νοσοκομείου της Ναβάρα στην Ισπανία, με επικεφαλής την Δρ Αντέλα Ναβάρρο έγινε σε δείγμα σχεδόν 20.000 ατόμων.

Καφές

Στόχος της μελέτης ήταν να εξετάσει τη σχέση του καφέ και του κινδύνου θανάτου σε μεσήλικες από την περιοχή της Μεσογείου.

Το δείγμα απαρτίστηκε από αποφοίτους ισπανικών πανεπιστημίων, που είχαν λάβει μέρος σε μελέτη που ξεκίνησε το 1999.

Δεδομένα για 19.896 άτομα συμπεριλήφθηκαν στην τελική ανάλυση, κατά μέσο όρο 37,7 ετών όταν εγγράφηκαν στη μελέτη. Στην αρχή είχαν όλοι συμπληρώσει διατροφικά ερωτηματολόγια και είχαν υποβληθεί σε μετρήσεις δεικτών υγείας.

Στην συνέχεια ετέθησαν υπό ιατρική παρακολούθηση για δέκα χρόνια, ενώ στοιχεία για τους θανάτους συγκεντρώθηκαν από εθνικά αρχεία, τις οικογένειες των συμμετεχόντων και τοπικές αρχές.

> Ποιος είναι ο πιο υγιεινός καλοκαιρινός καφές;

Κατά τη διάρκεια της μελέτης απεβίωσαν 337 άτομα. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι όσοι έπιναν τουλάχιστον τέσσερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν 64% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από κάθε αιτία, συγκριτικά με όσους δεν έπιναν ποτέ ή σχεδόν ποτέ καφέ. Για κάθε επιπλέον δύο φλιτζάνια καφέ ημερησίως ο κίνδυνος θανάτου μειωνόταν κατά 22%.

Οι ειδικοί εξέτασαν επίσης κατά πόσο το φύλο, η ηλικία ή η εφαρμογή των αρχών της μεσογειακής διατροφής επιδρούσαν στη σχέση καφέ-θνησιμότητας. Διαπίστωσαν, λοιπόν, σημαντική αλληλεπίδραση μεταξύ κατανάλωσης καφέ και ηλικίας. Στα άτομα που ήταν τουλάχιστον 45 ετών, η κατανάλωση δύο επιπλέον φλιτζανιών καφέ την ημέρα μείωνε κατά 30% τον κίνδυνο θανάτου, πράγμα που δεν ίσχυε για τα νεότερα άτομα.

«Συνεπώς, τα ευρήματά μας τεκμηριώνουν ότι η κατανάλωση τεσσάρων φλιτζανιών καφέ την ημέρα μπορεί να είναι μέρος μιας υγιεινής διατροφής των υγιών ατόμων», κατέληξε η Δρ Ναβάρρο.

Η μελέτη παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας (ESC), στη Βαρκελώνη.

Διαβάστε επίσης:

> Ο καφές παρατείνει τη ζωή – Έρευνα-ορόσημο σε 10 ευρωπαϊκές χώρες