Της έκανε μήνυση η IKEA επειδή ήταν η μεγαλύτερη οπαδός της

Της έκανε μήνυση η IKEA επειδή ήταν η μεγαλύτερη οπαδός της

Η Jules Yap μπορεί να είναι η μεγαλύτερη οπαδός των ΙΚΕΑ, ενώ η ίδια περιγράφει τον εαυτό της ως “τρελή” για την συγκεκριμένη εταιρεία, όμως η blogger, που στο σάιτ της δείχνει τρόπους πως να τροποποιήσει κάποιος τα έπιπλα της IKEA, έμπλεξε σε δικαστική διαμάχη με την σουηδική αλυσίδα.

jules_1

Την προηγούμενη εβδομάδα η ΙΚΕΑ εξέδωσε διαταγή παύσης προς την Yap και το σάιτ της IKEAhackers.net σημειώνοντας ότι παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας της εταιρείας, ζητώντας “διάλογο” με την Yap ώστε να βρεθεί μία λύση στη διαμάχη.

Το IKEAhackers.net δείχνει στους επισκέπτες του τρόπους για να δημιουργήσουν νέα έπιπλα από τα έπιπλα του ΙΚΕΑ, με το σάιτ να γίνεται τόσο διάσημο, ώστε η Yep να κερδίζει χρήματα από διαφημίσεις.

“Θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε τη βαθιά μας λύπη για την εξέλιξη της κατάστασης με την IKEA Hackers. Δεν ήταν ποτέ στις προθέσεις μας να σταματήσουμε το σάιτ τους. Αντίθετα, εκτιμούμε πάρα πολύ το ενδιαφέρον για τα προϊόντα μας και το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι σε όλο τον κόσμο που αγαπούν τα προϊόντα μας όσο εμείς”, δήλωσε στο CNBC μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εκπρόσωπος του Ikea.

Η διαμάχη μεταξύ της Yap και του Ikea δείχνει τις δυσκολίες που έχουν οι εταιρείες ώστε να κρατήσουν τον έλεγχο της διαχείρισης της εικόνας τους, ειδικά στον αιώνα του ίντερνετ.  Η Ikea, όπως αναφέρει το CNBC, αισθάνεται ότι το σάιτ της Yap βλάπτει το brandname της εταιρείας, αλλά άνθρωποι της αγοράς αναφέρουν πως το Ikea θα έπρεπε να αγκαλιάσει τη δημοτικότητα της ιδέας.

“Ο παλαιός ορισμός του τρόπου προστασίας των brandnames πρέπει να χαλαρώσει και χρειάζεται οι καταναλωτές να νιώθουν πως μπορούν να κάνουν «πλάκα» με την εταιρεία”, αναφέρει ο Stephen Cheliotis, CEO του κέντρου Brand Analysis.

“Οι καλύτερες μάρκες το κάνουν αυτό, αφήνουν τους καταναλωτές να έχουν διαδραστικότητα και να χαίρονται με τo brand, βέβαια με κάποιο μέτρο”, σημειώνει.

Η έκρηξη των social media εγείρει δυσκολίες στις εταιρείες και τις μάρκες στη διακίνηση των brandnames στο διαδίκτυο”.

“Είμαι συγκλονισμένη. Δεν με μήνυσαν για να προστατέψουν το εμπορικό τους σήμα, όμως νομίζω ότι θα μπορούσαν να το διαχειριστούν καλύτερα. Δεν είμαι παρά ένα απλό άτομο και όχι κάποια εταιρεία. Θα μπορούσαν να μου μιλήσουν όπως κάνουν οι κανονικοί άνθρωποι χωρίς να ακολουθηθεί η δικαστική οδός”, έγραψε η Yap στο blog της στο IKEAhackers.net.

ikeahackers

“Η λέξη ΙΚΕΑ, είναι καθαρά γραμμένη στα προϊόντα και με την χρήση τους το όνομα ΙΚΕΑ, χρησιμοποιείται και αυτό. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ως προς την προσβολή του εμπορικού σήματος”, σημειώνει ο Sunad Joshi, δικηγόρος του εμπορικού τμήματος στο Rollingsons Solicitors.

“Όμως, δείχνοντας διαφορετικά προϊόντα ΙΚΕΑ, είναι μία γκρίζα ζώνη για την εταιρεία, που δεν νομίζω ότι την αφορά”, σημειώνει.

Πηγή: newmoney.gr